Η πρόσληψη του αναγνωστικού «Οι φιλίες των παιδιών»

Oi_Filies_twn_Paidiwn_COVER

Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και Κριτική Παιδαγωγική: η πρόσληψη του αναγνωστικού Οι φιλίες των παιδιών (2014) και το σχολείο της κοινότητας

Χαράλαμπος Μπαλτάς

Η πρώτη έκδοση του αναγνωστικού Οι φιλίες των παιδιών (2014) γνώρισε μια ιδιαίτερη υποδοχή, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τόσο θετική όσο και αρνητική. Ας δούμε πρώτα την αρνητική πρόσληψη του αναγνωστικού. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών απέρριψε την έκδοση και εισηγήθηκε στην πρώτη σχολική κοινότητα του Δήμου Αθηναίων τη μη χρηματοδότησή της. Το σκεπτικό του Πανεπιστήμιου Αθηνών αφορούσε κυρίως την αφαίρεση μιας σειράς από σελίδες του βιβλίου και μια πρόταση για ένα καινούριο τύπωμα. Ακριβώς επειδή το 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών ανήκει στη χορεία των πιλοτικών σχολείων που εφαρμόζουν το πρόγραμμα της Ζώνης Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), ο λόγος του Πανεπιστημίου Αθηνών και του μέλους του Ευγενίας Μαγουλά, είναι αυτός που θα έκανε δεκτό αυτό το υλικό ως αποτέλεσμα των σχεδίων εργασίας που είχαν κατατεθεί τη σχολική χρονιά 2013/2014. Το αναγνωστικό ωστόσο δεν έγινε δεκτό για τύπωμα και δεν χρηματοδοτήθηκε, όπως προβλεπόταν από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Ωστόσο επαινέθηκε από την ίδια ως μια φιλοσοφική πραγματεία, ιδιαίτερης ευαισθησίας. Αυτό που χρειάζεται να επισημανθεί είναι πως για πρώτη φορά απορρίπτεται το υλικό ενός εκπαιδευτικού και των παιδιών του, παρά το γεγονός ότι γι’ αυτή την έκδοση είχαν προηγηθεί σχέδια εργασίας που είχαν γίνει δεκτά. Όμως θα επανέλθουμε σ’ αυτή την λογοκρισία και πάλι….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s