Το «Σκασιαχείο» στην «πόλη των παιδιών»

Untitled-1

XXX RIDEF 21-30/7/2014 REGGIO EMILIA

Η παιδαγωγική μας ομάδα για τον Σελεστάν Φρενέ στην Ελλάδα «Το Σκασιαρχείο -Πειραματικοί Ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας» πήρε μέρος στην 30η Διεθνή Συνάντηση των Παιδαγωγών Φρενέ – XXXe RIDEF – Rencontre Internationale des Éducateurs Freinet  που έγινε στο Reggio Emilia στην Ιταλία, 21-30/7/2014.

Την ομάδα εκπροσώπησε η Σοφία Λάχλου η οποία μας μεταφέρει την εμπειρία της από αυτή την  σημαντική συνάντηση.

 giornalino

Η Σοφία Λάχλου διηγείται μετά τη RIDEF…

Δέκα μέρες στο Reggio – Children, στην «πόλη των παιδιών», δέκα μέρες εντατικής δουλειάς αλλά και σπουδαίου ενδιαφέροντος: διαλέξεις, βιωματικά εργαστήρια, διαπολιτισμικές εκδηλώσεις, ανοικτές συζητήσεις, παρουσιάσεις εκπαιδευτικών δράσεων με μεγάλο ενδιαφέρον.

Δέκα μέρες συζητήσεων και προβληματισμού για την εκπαίδευση από τη μια ως την άλλη άκρη του κόσμου. Γνωριμίες και συζητήσεις με δασκάλους, νηπιαγωγούς, παιδαγωγούς από όλη την Ευρώπη αλλά και από το Μεξικό και την Βραζιλία ως τη Σενεγάλη και το Μπενίν της Αφρικής.

Συναντηθήκαμε περισσότεροι από 500 παιδαγωγοί από 34 χώρες από το βορρά ως το νότο με κοινό σημείο αναφοράς την παιδαγωγική φιλοσοφία του Σελεστάν Φρενέ, του γάλλου παιδαγωγού που δίδαξε τη συνεργατική μάθηση, τη «φυσική μέθοδο» και τη διερευνητική μέθοδο μάθησης μέσα από τεχνικές που προωθούν την ατομική και συλλογική εργασία στην τάξη, την κριτική σκέψη και την ελεύθερη έκφραση του παιδιού. Ασχοληθήκαμε με θέματα που αφορούν τα δικαιώματα του παιδιού και την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου για τον παιδευτικό του ρόλο αλλά και για τον ρόλο του να προετοιμάζει μαθητές ενεργούς πολίτες, χειραφετημένους, έτοιμους να ονειρευτούν ένα καλύτερο κόσμο, έτοιμους να αλλάξουν το αύριο.

sofia_ag_2.preview

Η Σοφία Λάχλου εκπροσωπεί την παιδαγωγική μας ομάδα στη RIDEF 2014 στο Reggio Emilia

 Η εφημερίδα της RIDEF http://www.fimem-freinet.org/fr/node/1831

Η συνέντευξη της Σοφίας Λάχλου στην εφημερίδα της RIDEF http://www.fimem-freinet.org/fr/node/1890

poster

Ένα πόστερ για την ομάδα μας στο Reggio

Στη RIDEF πήρα επίσης μέρος σε ένα βιωματικό εργαστήριο, το Grundtvig workshop “Eutopia –European Urban Tales for the Improvement of literacy of adults”, βλέπε σχετικά http://eutopiagrundtvigworkshop.blogspot.gr/ Και εκεί η εμπειρία ήταν πλούσια, πρωτόγνωρα βιωματική, διαπολιτισμική και ταυτόχρονα ενδοσκοπική. 20 παιδαγωγοί από την Ευρώπη, κυρίως εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, ήρθαμε κοντά, ισορροπήσαμε μέσα από τη διαφορετικότητά μας, προχωρήσαμε ένα βήμα μπροστά στην γνώση μας για τον Άλλον και για τον εαυτό μας, είδαμε τους κοινούς μας ορίζοντες, συνεργαστήκαμε.

Η εμπειρία ήταν μοναδική και λόγω του τόπου διοργάνωσης της RIDEF: στην πόλη, δηλαδή, όπου αναδείχθηκε η γνωστή παιδαγωγική προσέγγιση του Reggio και στο Διεθνές Κέντρο Loris Malaguzzi. Παρουσιάσεις και εκθέσεις για τη παιδαγωγική και το σχολείο του Reggio καθώς και για την σπουδαία μορφή για την εκπαίδευση του Loris Malaguzzi μας έδωσαν μια εικόνα για την ξεχωριστή αυτή παιδαγωγική – βλέπε σχετικά http://www.reggiochildren.it/

Εικόνες από τη διάσημη έκθεση «Καθρέπτες και φως» του Κέντρου Loris Malaguzzi

Υπέροχα projects από τους μαθητές του Reggio, ειδικά από το Δημοτικό συμβούλιο των κοριτσιών και των αγοριών – Reggio, βλέπε στο http://ccre.comune.re.it/

Περισσότερα για την RIDEF μπορείτε να δείτε και στον ιστότοπο της FINEM (Fédération Internationale des Mouvements d’École Moderne) http://www.fimem-freinet.org/

Ευχαριστώ RIDEF!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s