Χώροι των παιδιών

 

Ένα συνέδριο αρχιτεκτονικής και παιδαγωγικής στην  Θεσσαλονίκη

Poster Συνεδρίου FINAL-1

Το τριήμερο αυτό του Μαΐου πραγματοποιείται ένα διεθνές συνέδριο που προβληματοποιεί την ιδέα του σχολείου, με αρκετές συμμετοχές και από το «Σκασιαρχείο».

Το σχολείο δεν είναι μόνο ένα κτίριο αλλά μια νήσος με δομημένους και ελεύθερους χώρους. Το σχολείο είναι οι διαδρομές του.  Το τρίπτυχο είναι τάξη – αυλή – κοινότητα. Το σχολείο από – σχολειοποιείται, κάνει τα παιδιά (ν)ομάδες, κάνει ποδήλατο στους ρυθμούς της πόλης, μετατρέπει τους δρόμους σε σύγκρουση των φυσικών επιστημών με τις κοινωνικές και επιτρέπει την συμμετοχική παρατήρηση και τις αισθητοποιημένες μορφές του «συνέρχεσθαι», βάζοντας στόχο την παραγωγή καινούριας γνώσης ή τον διάλογο με την υπάρχουσα.

Στόχος επίσης η διάρρηξη των αναλυτικών προγραμμάτων από τη ζωή, η υπαίθρια διδασκαλία της «Λοξής Τάξης», η χρήση δωρεάν χώρων και υπηρεσιών, η συλλογική δράση, η πολιτική της παιδικής ηλικίας, η επιτέλεση του χώρου και του χρόνου,  το (άγραφο) δικαίωμα το χώρου και η αλλαγή αυτού που έχουμε φαινομενολογικά τόσο μεγάλη ανάγκη, του κόσμου. Η πόλη είναι η διαδρομές της, το μέσα/ έξω στις πόρτες του σχολείου και ο διάλογος με την ετερότητα και ο μετασχηματισμός του πραγματικού.

Ένα συνέδριο το οποίο θα συζητήσει όλες αυτές τις πλευρές που καθημερινά βιώνει ένα σχολείο της κοινότητας. θα είμαστε εκεί. Πολλές ευχαριστίες στην Κυριακή Τσουκαλά για το έργο της και τις αναγνώσεις του Freinet μέσα από τα βιβλία της. [Μπ. Μπ]

Η ιστοσελίδα του Συνεδρίου http://childspace2017.web.auth.gr 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s