Το Πιλοτικό Πρόγραμμα στην Κόρινθο

1.jpg

1ο διήμερο πιλοτικού προγράμματος για την παιδαγωγική Φρενέ

Κόρινθος 12 και 13 Οκτωβρίου

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του πρώτου διημέρου του πιλοτικού προγράμματος  για την παιδαγωγική Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση, στο 1ο δημ. Σχολείο Κορίνθου.

Το απόγευμα της πρώτης ημέρας, Παρασκευή 13.10., έγινε  μια παρουσίαση του Πιλοτικού προγράμματος από εκπαιδευτικούς μέλη του δικτύου Φρενέ Κορινθίας, τις Τσαμπουράκη Αγγελική, Γεωργαλλή Αντωνία και Μακατσά Κωνσταντίνα. Έπειτα μια εισήγηση με θέμα ‘‘Θεσμική και Κριτική Παιδαγωγική’’ από τις Καρακατσάνη Δέσποινα και Νικολοπούλου Παυλίνα, του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Ακολούθησε η προβολή της ταινίας ‘‘Η μάθηση είναι ιερή’’, 2015 , D.Pinson,  ο σχολιασμός της καθώς και η παρουσίαση εκπαιδευτικών  εργαλείων και ερευνητικών συμπερασμάτων από την εφαρμογή της Παιδαγωγικής Freinet στη Γαλλία και άλλες χώρες, με τον Οlivier Francomme, Université de Picardie.

3

Το πρωί του Σαββάτου 13.10., πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια σε διαφορετικές αίθουσες του σχολείου: για  το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και επίσης για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το βιωματικό εργαστήρι για τους συνάδελφους νηπιαγωγούς, οργανώθηκε από τις Νατάσα Δίπλα και Παυλίνα Νικολοπούλου εκπαιδευτικούς, και τον Olivier Francomme, Πανεπιστήμιο Picardie-Γαλλία, με θέμα: ‘‘Θεσμική παιδαγωγική στο νηπιαγωγείο ή αναπτύσσοντας την αυτονομία και τη δημοκρατία στη συνεργατική τάξη (Τι νέα, Συμβούλιο τάξης, Έξοδοι στην κοινότητα)’’.

Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν τη δημοτική εκπαίδευση, παρακολούθησαν δύο βιωματικά εργαστήρια, το πρώτο με θέμα: ‘‘Γονείς και Εκπαιδευτικοί: Συμμαχώντας για ένα σύγχρονο σχολείο’’ με τους Μαριλίνα Μπαδικιάν, Ψυχολόγο Μsc,  και Δάφνη Δαυίδ, Ψυχολόγο- Ψυχοθεραπεύτρια, και το δεύτερο: ‘‘Αναζητώντας την πολιτειότητα στο σύγχρονο σχολείο μέσα από τις εφαρμογές «Τι νέα» και «Μαθητικό Συμβούλιο» της παιδαγωγικής Freinet’’ με τις Αναστασία Γκίοκα, Ασπασία Χαρλαμπίτα, Κατερίνα Παούρη εκπαιδευτικούς.

Οι συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολούθησαν επίσης δύο βιωματικά εργαστήρια, το πρώτο με θέμα: ‘‘Το συμβούλιο στη συνεργατική τάξη’’, με  τις Ασπασία Χαραλαμπίτα και Στέλλα Μπαδικιάν εκπαιδευτικούς, και το δεύτερο ‘‘Τι  νέα; Δουλεύοντας μια τεχνική του Freinet ’’, με τις Καίτη Σερέτη, και Αρετή Χωραΐτου, εκπαιδευτικούς.

Όλο το διήμερο του πιλοτικού πρόγραμμα κύλησε σε ζωντανούς ρυθμούς και  με αρκετό ενδιαφέρον από μέρος όλων.  Οι πρακτικές ιδέες-προοπτικές, σχετικές με την καθημερινή διδακτική πρακτική και τα σχέδια εργασίας σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, αλλά και η ιδιαιτερότητα ανάπτυξης των δημοκρατικών διαδικασιών παράλληλα με την αβίαστη έκφραση της  πρωτοβουλίας, επίσης η αμεσότητα σύνδεσης με την κοινότητα, έγιναν άμεσα αντιληπτά σε ικανοποιητικό βαθμό από όλους τους παρευρισκόμενους.

2.jpg

Με μεγάλη ανυπομονησία και χαρά, περιμένουμε το επόμενο επιμορφωτικό διήμερο, στις 9 κσι 10 Νοεμβρίου, καθώς και τις εμπειρίες από πιθανές απόπειρες εφαρμογών των εργαλείων της παιδαγωγικής Φρενέ στη σχολική καθημερινότητα.

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., από εθελοντές και εθελόντριες εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Κορινθίας, Αργολίδας και Αρκαδίας.  Στο πρόγραμμα αυτό συνεργάζονται Τμήματα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, επιμορφωτές από το γαλλικό δίκτυο Φρενέ (ΙCEM) και η παιδαγωγική ομάδα για τη διάδοση της παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα «ΤΟ ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας», που  αναλαμβάνει την επιστημονική καθοδήγηση του προγράμματος.

Συνεργατικά, από την Κορινθία

Τσαμπουράκη Αγγελική, εκπαιδευτικός, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s