Το Πιλοτικό στην Κόρινθο (2ο διήμερο)

bty 

Ένας απολογισμός για το 2ο διήμερο του πιλοτικού προγράμματος για την παιδαγωγική Φρενέ – Κόρινθος 9 και 10 Νοεμβρίου

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του δεύτερου διημέρου του πιλοτικού προγράμματος  για την παιδαγωγική Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση, στο 1ο δημ. Σχολείο Κορίνθου. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο ΥΠ.Π.Ε.Θ., από εθελοντές και εθελόντριες εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Κορινθίας, Αργολίδας και Αρκαδίας.  Στο πρόγραμμα αυτό συνεργάζονται Τμήματα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, επιμορφωτές από το γαλλικό δίκτυο Φρενέ (ΙCEM) και η παιδαγωγική ομάδα για τη διάδοση της παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα «ΤΟ ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας», που  αναλαμβάνει την επιστημονική καθοδήγηση του προγράμματος.

Το απόγευμα της πρώτης ημέρας, Παρασκευή 9.11., έγινε προβολή της κινηματογραφικής ταινίας ‘‘Το Κόκκινο Μπαλόνι’’, Γαλλική ταινία του 1956, διάρκειας 38 λεπτών, σε σκηνοθεσία Αλμπέρ Λαμορίς με τους Πασκάλ Λαμορίς, Σαμπίν Λαμορίς, Ζορζ Σελιέ.

bty

‘‘Το κόκκινο μπαλόνι’’

Η ιστορία ενός μικρού αγοριού που βρίσκει δεμένο σ’ ένα στύλο, στους δρόμους του Παρισιού του 1950, ένα κόκκινο μπαλόνι. Το παίρνει μαζί του κι από εκείνη την στιγμή κι έπειτα το μπαλόνι ακολουθεί το αγόρι παντού.  Κάτι που προκαλεί τον φθόνο των άλλων αγοριών…

Παρουσίαση και σχολιασμός της ταινίας ως εκπαιδευτικού εργαλείου, καθώς και βιωματικό εργαστήρι έγινε από τον  συνάδελφο κ. Βασίλη Μακρή, με  γνώσεις και εμπειρία στο χώρο, με την βοήθεια και συμμετοχή της συναδέλφου κ. Παυλίνα Νικολοπούλου.

Η κινηματογραφική παιδεία ως εργαλείο στην παιδαγωγική Φρενέ, ευνοεί την ανάπτυξη των ικανοτήτων πρόσληψης και επεξεργασίας των εικόνων και μαζί των ιδεών που εμπεριέχουν, την δημιουργική έκφραση των μαθητών, αλλά και την  μαθητική οπτικοακουστική δημιουργία ως μέσο επικοινωνίας, διαλόγου και συνεργασίας.

Το πρωί του Σαββάτου 10.11., πραγματοποιήθηκαν εισηγήσεις με συζητήσεις και βιωματικά εργαστήρια σε διαφορετικές αίθουσες του σχολείου: για  το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και επίσης για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το βιωματικό εργαστήρι για τους συνάδελφους νηπιαγωγούς και δασκάλους οργανώθηκε από τον κ. Γ. Μόσχο, (πρ. Συνήγορος του Παιδιού)  και την συνάδελφο εκπαιδευτικό κ. Ασπασία Καλησώρα.

bty

Δόθηκαν, από τον κ. Γ. Μόσχο, πληροφορίες για τους νόμους σχετικούς με τα δικαιώματα του παιδιού, εμπειρίες από τη σχετική δραστηριοποίηση του, τα δικαιώματα του παιδιού  σε αφίσα, απόψεις και προτάσεις.  Επίσης η διεύθυνση του πλούσιου σε σχετικό υλικό  ιστοχώρου του Συνηγόρου του Παιδιού.

Η ομάδα των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμμετείχε στην παρουσίαση της συνάδελφου εκπαιδευτικού κ. Εύης Γάτου με θέμα ‘‘Αρχές Θεσμική Παιδαγωγική’’, καθώς και των εμπειριών της από την επιμόρφωση Φρενέ στα ΕΠΑΛ.  Το πρωινό ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του κ. Οlivier Francomme, Université de Picardie, σχετικά με την εφαρμογή εργαλείων της παιδαγωγικής Φρενέ στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε σχολεία της Γαλλίας.

Το δεύτερο  διήμερο του πιλοτικού πρόγραμμα κύλησε  και πάλι με ζωντάνια και με αρκετό ενδιαφέρον από όλους του παρευρισκόμενους.  Πρακτικές ιδέες τέχνης και παιδείας, προσωπικής έκφρασης και δημιουργίας στην διδακτική πρακτική,  σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, ενθουσίασαν και ικανοποίησαν τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς.

Με τις καλύτερες εντυπώσεις και τη φαρέτρα μας να γεμίζει  με παιδευτικές-εκπαιδευτικές προοπτικές, περιμένουμε το επόμενο επιμορφωτικό διήμερο, στις 7 και 8 Δεκεμβρίου, μαζί με εμπειρίες από πιθανές απόπειρες εφαρμογών εργαλείων  Φρενέ στα σχολεία μας.

Συνεργατικά, από την Κορινθία

Τσαμπουράκη Αγγελική, εκπαιδευτικός, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

bty

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s