ΤΟ «ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ» ΣΤΟ ΒΟΛΟ

Στις 30 Μαρτίου το «Σκασιαρχείο» βρέθηκε στο Βόλο, μαζί με άλλες παιδαγωγικές ομάδες και εγχειρήματα συνομίλησε για μια εκπαίδευση που θα προάγει το (άμεσο) δημοκρατικό σχολείο, την χειραφέτηση των παιδιών και ενηλίκων, το σχολείο της κοινότητας, την έμφυλη ισότητα, την παιδαγωγική αυτονομία, την συνύπαρξη και τις τεχνικές Freinet.

Η τοποθέτησή μας αφορούσε τους μετασχηματισμούς της παιδικής ηλικίας, τις ετερότητες που διαλέγονται με τους εκπαιδευτικούς (αρχιτέκτονες, τυπογράφοι, γεωπόνοι, ψυχαναλυτές, πολιτικοί επιστήμονες, ψυχαναλυτές, καλλιτέχνες), το σχήμα της από – σχολειοποίησης (τάξη, αυλή, κοινότητα), τον κοινοτισμό, τη ρήξη και τη σύγκρουση της παιδαγωγικής με την διοίκηση και την επιτελεστική διαδικασία της ευέλικτης μάθησης στο δημόσιο χώρο – τα τοπόσημα, τα μουσεία, τη δημόσια γλυπτική και τους τόπους του δημόσιου και ιστορικού νοήματος.

Το σχολείο δεν είναι ένας δομημένος χώρος αλλά μια «νήσος»  που κινούμαστε και γινόμαστε νομάδες. Το εργαστήρι που ακλούθησε με την ταινία μας «Η μάθηση είναι ιερή» (2014) συνέβαλε περαιτέρω για το πώς είναι μια τάξη Freinet και το κάνουμε για να «περιποιούμαστε τους θεσμούς μας», κατά την προσφιλή έκφραση του Jean Oury που χάσαμε το 2104.

Η καθημερινότητα αυτών των θεσμών, η παιδαγωγική της αυλής το άνοιγμα στην κοινότητα και η παρουσία των κοινωνικών κινημάτων στο σχολείο κάνουν το έργο μας όλο και περισσότερο να παίρνει τα χαρακτηριστικά της θεσμικής παιδαγωγικής, μια ιδέα που αφορά το σχολείο ως θεσμό κι όχι ως ίδρυμα, το σχολείο ως θέσμιση.

Η εκδήλωση ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους/ όλες/ όλα τα παιδιά!! [Μπ. Μπ.]  

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s