Φοιτητές του Ο.Π.Α. στο 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής

Στα πλαίσια των δράσεων του Προγράμματος στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Ο.Π.Α, μια ομάδα φοιτητών επέλεξε, πέρα από τις προγραμματισμένες δράσεις του Προγράμματος, να επισκεφθούν το 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής. Εκεί, με την καθοδήγηση της κυρίας Στέλλας Μπαδικιάν, οι φοιτητές παρακολούθησαν στην πράξη το Συμβούλιο Τάξης και το «Τι νέα;».

Πρόκειται για τεχνικές διδασκαλίας τις οποίες τις διδάχθηκαν στα πλαίσια του Προγράμματος και τις βίωσαν μέσα από βιωματικά εργαστήρια που έγιναν κατά την διάρκεια του Ακαδημαϊκού Έτους. Όμως, επέλεξαν να το δουν στην πράξη, σε πραγματικό περιβάλλον τάξης και σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας.

Η εμπειρία όπως την έζησαν και κατέγραψαν οι φοιτητές:

«Η επίσκεψη μας στο  2ο Γυμνάσιο Καισαριανής στο οποίο διδάσκει η κ. Μπαδικιάν ήταν μία ακόμη πρωτόγνωρη και ευχάριστη εμπειρία, όπου θα μπορούσαμε να πούμε ότι έκλεισε ευχάριστα ένα μεγάλο κύκλο επισκέψεων στα δημόσια σχολεία για τη φετινή χρονιά. Εκεί, μας υποδέχτηκε εγκάρδια και πιο νωρίς από το καθορισμένο μας ραντεβού δίνοντάς μας τη δυνατότητα να μπούμε στην τάξη και να δούμε τη κινηματογραφική ομάδα της Γ΄ Γυμνασίου η οποία αυτή τη περίοδο δημιουργούσε τη δική της ταινία μικρού μήκους. Ήταν πραγματικά εντυπωσιακή η δουλεία που είχαν κάνει αλλά πιο πολύ μας εντυπωσίασε η ωριμότητα που είχαν και μπορούσαν να συνεργαστούν αλλά και να λύσουν κάθε πρόβλημα που εμφανιζόταν στη δημιουργία της ταινίας. Παρακολουθώντας επανειλημμένα τη δουλεία που είχαν κάνει μπορούσαν μέσω της παρατήρησης και της συζήτησης να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματά τους αλλά και να βελτιώνουν την ήδη υπάρχουσα δουλειά τους. Τέλος, μοίραζαν τις αρμοδιότητες που είχε ο καθένας να φέρει εις πέρας μέχρι την επόμενη συνάντησή τους. Στη συνέχεια, πήραμε μέρος και εμείς στο συμβούλιο της τάξης Γ1 του γυμνασίου όπου συστηθήκαμε και θέσαμε και τα δικά μας θέματα προς συζήτηση. Ήταν εντυπωσιακό πως η καθηγήτρια μέσα από ενεργούς ρόλους μας έκανε να μάθουμε και να κατανοήσουμε όλη τη διαδικασία του συμβουλίου της τάξης. Προς το τέλος της συγκεκριμένης διδακτικής ώρας, μέσω ενός θέματος που ψηφίστηκε προς συζήτηση το οποίο αναφερόταν στην ουσιαστική ύπαρξη μαθήματος επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία, οι μαθητές ανοίχτηκαν και μας έκαναν διάφορες ερωτήσεις που αναφερόντουσαν σε αυτό το θέμα δημιουργώντας ένα όμορφο περιβάλλον για συζήτηση. Μετά αλλάξαμε αίθουσα και πήγαμε σε αυτήν του τμήματος Γ3, όπου συμμετείχαμε και εμείς στη διαδικασία του «Τι νέα». Έπειτα, αφού είχαμε αρκετό χρόνο στη διάθεσή μας σχημάτισαν οι μαθητές ομάδες των τριών ατόμων στις οποίες μοιραστήκαμε και εμείς ως επικεφαλής. Η κάθε ομάδα είχε να επιλέξει ένα θέμα από τα δέκα που μας δόθηκαν, όπου ήταν όλα σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα, κυρίως των παιδιών, και να υποστηρίξει με παραδείγματα και επιχειρήματα την επιλογή της. Εν κατακλείδι, θέλουμε να επισημάνουμε ακόμα μία φορά πόσο βοηθητικό ήταν που συμμετείχαμε ενεργά και εμείς σε όλες τις διαδικασίες και μεθοδολογίες μάθησης.»

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s