Η ιστοσελίδα μας εμπλουτίστηκε με μια νέα κατηγορία συνεισφορών κάτω από τον τίτλο «σχολείο και κινηματογράφος». Ελπίζουμε να αποτελέσουν πολύτιμα εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον κινηματογράφο ως εκπαιδευτικό μέσο.
Οι συνεισφορές κινούνται σε δυο επίπεδα, αυτό της κινηματογραφικής ανάλυσης και αυτό της κινηματογραφικής δημιουργίας.
Στην πρώτη κατηγορία έχουμε τις παρακάτω συνεισφορές:
- «Σκασιαρχείο» σημειώσεις του Νίκου Θεοδοσίου
- «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» (2006) μια ταινία του Daniel Losset για τον Celestin Freinet, σημειώσεις του Χαράλαμπου Μπαλτά
- Ένας «Ψύλλος» στον Κόρφο του Project, της Λογοτεχνίας και των ΤΠΕ: μία Διδακτική Πρόταση για την Α΄ Τάξη Γυμνασίου, της Ειρήνης Ζαζάνη
- Ειρήνη Ζάζανη: Παραδείγματα συσχέτισης κινηματογραφικών ταινιών/βιντεοκλίπ και κειμένων από τα σχολικά εγχειρίδια των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ και της Β΄ Τάξης Γυμνασίου
- Φωτεινή Παπαρήγα, Παιδική οδύνη και ετεροτοπία («Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν»)
- Αγγελική Κορκοβέλου, Η εκπαίδευση στον κινηματογράφο μέσω της παιδαγωγικής του Σελεστέν Φρενέ και της ταινίας Σκασιαρχείο.
Για την ταινία «Η μάθηση είναι ιερή» - Για την ταινία «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται»
- Για το φιλμ «Το αγόρι και ο κόσμος»
- Δημιουργία ταινιών σε σχολεία (οδηγός)
- Ειρήνη Ζάζανη, «Ο Ψύλλος», μια διδακτική πρόταση
- Ειρήνη Ζάζανη, κινηματογραφικές ταινίες-βιντεοκλιπ
- Ειρήνη Ζαζάνη, Νεοελληνική Λογοτεχνία – κινηματογραφικές ταινίες
- Φ. Παπαρήγα, Παιδική οδύνη και ετεροτοπία («Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν»)
Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει ένας χρήσιμος οδηγός για μαθητές και εκπαιδευτικούς για τη δημιουργία ταινιών σε σχολικό περιβάλλον. Συντάχθηκε από το νέο σκηνοθέτη και συνεργάτη του Φεστιβάλ Ολυμπίας για παιδιά και νέους, Κυριάκο Χαριτάκη.
Κυριάκος Χαριτάκης, Δημιουργία ταινιών σε σχολεία (για μαθητές και εκπαιδευτικούς)
Ευχαριστούμε θερμά τους φίλους και συναδέλφους που μας επέτρεψαν να αναπαράγουμε τα κείμενά τους. Θα ήμασταν ευτυχείς αν και άλλοι εμπλούτιζαν τη σελίδα μας με αντίστοιχες εργασίες.